Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Słoneczny panel

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ankieta

Jak często jeździsz na rowerze?

Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.

Szlak rowerowy do Nałęczowa

Na wstępie zaznaczam, że jest to dłuższa droga niż Nałęczowską (ok. 30-32 km), ale pozbiawiona praktycznie ruchu samochodowego.
Zaczynamy przy skansenie i jedziemy ul. Wądolną do Dąbrowicy, gdzie po dotarciu do skrzyżowania skręcamy w prawo (pod górkę). Szlak prowadzi nas kilka kilometrów asfaltem do miejscowości Płouszowice. Do tego momentu szlak jest prosty i wystarczająco dobrze oznakowany, później trzeba będzie wytężać wzrok na rozjadach w polu. W Płouszowicach znajdziemy tablicę z mapą szlaku, jednak jest ona dość niedokładna. Przy tej tablicy opuszczamy drogę asfaltową i kontynuujemy jazdę drogą utwardzoną do skrzyżowania. Przecinamy Nałęczowską i jedziemy drogą asfaltową, która przejdzie w utwardzoną w stronę Motycza. Po dotarciu do kolejnego skrzyżowania z drogą asfaltową skręcamy w prawo a na następnym w lewo. Tu oznakowanie jest mało widoczne i znajduje się ok 100m za skrzyżowaniami. Na kolejnym rozjeździe wybieramy drogę w prawo na Miłocin. Tam jedziemy w lewo do przejazdu kolejowego i na kolejnym skrzyżowaniu ponownie w lewo (na Bełżyce). Napierwszym zakręcie drogi skręcamy w prawo w drogę gruntową. Jedziemy kilka kilometrów przez pola, a pod koniec musimy skręcić w prawo i wlewo w drogę asfaltową. Oznakowanie szlaku jest na drzewie przy kapliczce, ale zarosło młodymi gałęziami. Dotrzemy tędy do Kolonii Wojciechów. Tam wjeżdżamy w las. Za lasem czeka nas droga przez pola. Jedziemy prosto (znowu fatalne oznakowanie, widoczne dopiero po kilkunastu metrach, na słupie wysokiego napięcia). Kolejny rozjazd jest już trochę lepiej oznakowany.

rozjazd

Skręcamy więc w lewo i zjeżdżamy z górki niewielkim parowem (uwaga na poprzeczne wyrwy wypłukane przez spływającą wodę). Na dole skręcamy w prawo (oznakowanie szlaku będzie już dobrze rozmieszczone i widoczne) i podążamy kamienistą drogą wzdłuż malowniczo położonych domków. Po dotarciu do szosy skręcamy w prawo i jedziemy nią do samego Nałęczowa. W pewnym momencie szlak skręca w lewo i prowadzi dalej do Rąblowa i Kazimierza Dolnego, ale opis tej trasy umieszczę następnym razem.

Zjazd parowem

Dojazd tą trasą zajmuje ok 2h średnim tempem i bez zbytniego forsowania się. Po drodze miniemy wiele miejsc odpowiednich na odpoczynek lub po prostu oglądanie krajobrazu.

Wrażenia:
Szlak niestety kiepsko oznakowany. Liczne wzniesienia moŋą się podobać lub odsraszać, lecz do trudnych nie należą. Osobiście jak się wybieram do Nałęczowa trochę modyfikuję trasę.
Wariant 1 (dłuższy -100% asfalt):
- ul. Wojciechowska
- Motycz
- Palikije
- Wojciechów
- Nałęczów

Wariant 2 (trochę krótszy - 90% asfalt, 10% szutry)
- ul. Wojciechowska
- na skrzyżowaniu za chłodnią prosto
- po pewnym czasie w lewo - zgodnie z czerwonym szlakiem

Ogólnie trasa jest przyjemna, bez zbyt dużego natężenia ruchu (pomijając fragmenty łączące się z ul. Nałęczowską).
Górki mogą być trochę męczące, ale nie są straszne.

Podziel się tym artykułem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze

#1 | Gunsoul dnia maj 30 2012 07:39:19
Za każdym razem gdy widzę relacje z Waszych warpyw to zagryzam zęby z zazdrości. A powf3d jest całkiem prosty: zwiedzacie te zakątki Europy, ktf3re mnie najbardziej fascynują i śnią się niemalze po nocach. Ciągnie mnie od dawna na wschf3d ale pf3ki co brakuje mi chyba odwagi żeby się osatecznie zdecydować ale.. jeszcze bede Was prosił o dokładne mapki OBIECUJE! Ciesze się, bo widze że udała się Wam pogoda, bodaj 2 lata temu nie mieliscie do niej tyle szczęścia.Pgmost, masz rację ale tylko tak malutko. Wedle zasady terytorialności, podlegasz przepisom i sądownictwu lokalnemu (miejsce popełnienia/wykrycia czynu), w tym przypadku Słowackiemu. Nie można interpretować przepisf3w w ten sposf3b, że skoro w Polsce jedziemy w terenie zabudowanym 60 km/h, to będe tak jeździł po całej Europie/Świecie, to samo tyczy się owych kamizelek. Wjeżdzajac na dany teren masz obowiązek zaznajomić się z regulacjami i ich przestrzegać, a jeśli nie to: ignorantia iuris nocet. Tak więc w tej kwestii jesteś w błędzie, natomiast masz o tyle racji, iż możesz w trakcie postepowania wnioskowac o podleganie (przekazanie sprawy) ustawodawstwu kraju macierzystego z tym, że jest to już w dużej mierze decyzja uznaniowa i wcale tak byś nie musi. Mf3wimy tutaj o postepowaniu sądowym, bo co do mandatowego to wątpie, żeby ktokolwiek w ogf3le taki wniosek rozpatrzył.
#2 | Puss dnia maj 21 2014 09:42:34
Great stfuf, you helped me out so much!
#3 | Toswhed dnia maj 22 2014 03:14:41
Taking the ovvweier, this post is first class
#4 | bluemoon dnia kwiecień 13 2015 11:13:47
trasa wydaje się być całkiem łatwa

----
nowoczesne wózki widłowe
#5 | whitegreen dnia maj 15 2015 10:33:16
w tym urok wycieczki, że są górki i dołki

---
jej czarne bujne włosy...
#6 | aktywnydzialacz70 dnia maj 22 2015 14:37:09
osobiście polecam autorowi Bolimowski Park Krajobrazowy Pfft

----
praca o jakiej marzysz
#7 | arturraclawski dnia czerwiec 03 2015 13:50:37
byłem w tym parku i momentami trasa conajmniej crossowa - dla samochodu nieprzejezdna

---
[url]catering - potrawy smaczne i zdrowe[/url]
#8 | handbag dnia grudzień 08 2015 09:42:00
My fake 2015 Replica Handbags purchase was not committed in Malaysia but fashion conscious Italy, where me and my friend were spoiled with Milan’s parallel Rolex Replicas world. At night, black men line the streets with white bed sheets to present their UK Replica Handbags variety. In a close, yet tolerated distance to Milan’s designer boutiques. I liked my Rolex Watches because it didn’t have any letters, nor embossed designer give-aways on the outside, nevertheless the eager seller made sure I learned about its true benefits: